torsdag den 6. juni 2013

Sol over solskinsøen Bornholm

Allinge gør klar til folkemødet, så selv kirken får et eftersyn.
Efter længere tid med megen regn - og meget lidt varme, lever solskinsøen Bornholm endelig op til sit tilnavn. De sidste par dage har vi haft en hel del sol - og selv om Østersøen stadig er kold, og derved tager brodden af solvarmen, så er vinden så svag, at vi alle går rundt og nyder det gode vejr.

At det er blevet sommer, kan vi også se på de mange cykelturister, samt turister fra Tyskland. Her er det ikke bare svalerne vi ser efter - men i lige så høj grad vore tyske turister, for når de er her, er det næsten garanti for sommer.

Som det ses, er "Stambordet" klar til sommeren.
Nu er der bare en uge til "Folkemødet", og når vi ser på de to foregående års folkemøder, så har vi en hel del godt vejr i vente, for det er der næsten garanti for.

Selv vor have er helt klar til sommeren. Det store havebord midt på græsplænen er ligeledes gjort sommerklar. På samme plads, stor der, for år tilbage, en kæmpestor silkefyr. Træet tog alt lys fra græsplænen, så der var ikke andet at gøre end, at fælde det store træ. Men stammen står der stadig, så der har jeg bygget havebordet. Naturligvis har jeg døbt bordet "Stambordet" - den lå jo lige til højrebenet.

Indrømmet, jeg tog mig også en cykeltur på min gamle mountainbike til Rønne i dag. Mit trofaste kamera, et Canon G9, ville med på turen, så kunne jeg lige så godt benytte mig af det, når det nu flød med skønne motiver på cykelturen.

Bornholmsk natur når den er bedst - her ved Olsker, med rundkirken i baggrunden. Det fås ikke meget bedre.
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar