lørdag den 13. juli 2013

Aakirkeby Cyklers enkeltstart 2013

Start og mål, på Eskildsgade i Aakirkeby, gøres klar.              Foto: Erik Krog
Dagen i dag bød på et frivilligt job - ved vendepunktet - for "Team Cycling Bornholm", vedrørende deres cykelløb, Aakirkeby Cyklers enkeltstart 2013.

Det sker med jævne mellemrum, når jeg har tid til det, at jeg enten kan stå som løbskontrollør/vejviser, depotbestyrer eller løbsleder under cykelløb her på Bornholm.

Da jeg selv har deltaget i en del cykelløb, er der derfor en del, der skal "betales" tilbage til sporten, da andre havde dette erhverv, som jeg i min tid havde fordel af.

Nu er det bestemt ikke en tung pligt, at udføre dette for sporten, da jeg altid har brændt for min gamle sport, og så er det også rart, at se alle de glade mennesker, der stiller til start.

Podiet ved målområdet var et af de få siddepladser, hvilket de tre unge
mennesker meget hurtigt havde fundet ud af.                  Foto: Erik Krog
Jeg havde fået, sammen med en af  "Team Cycling Bornholm's" faste hjælpere, Anders, til opgave, at stå ved vendepunktet nær rundkørslen på Rønnevej ved Nexø. Da Anders var vant til, at stå og holde biler tilbage, fik han helt naturligt denne tjans, hvorefter jeg tog mig af selve vendepunktet.

Der var en del tung trafik på Rønnevej i dag - en trafik, der kørte stærkt efter forholdene, så jeg havde mine betænkeligheder - om vi var synlige nok. Men denne betænkelighed kunne jeg godt have sparet mig, da trafikanterne opførte sig som vi kunne ønske det - og da Anders havde en "fast hånd" på sin side af vejen, var der slet ingen problemer på dagens vendepunkt.

Da vi atter var tilbage i Aakirkeby, blev vi mødt af en masse trætte - men glade ryttere, der hver især, i disse Tour de France tider, havde kørt en vis del ud af bukserne, for at forbedre deres tider fra året før. Tiderne blev vendt og drejet, sammen med vinden, der fik en fortjent omgang, da der havde været en god generende sidevind.

Kort efter kørte jeg hjem - godt tilfreds med de mange positive indtryk, som formiddagen havde givet mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar