fredag den 12. juli 2013

Allinge Jazz festival 2013

Et bedre sejlvejr findes næppe, hvilket en del sejlere havde fundet ud af
I år har jeg ikke været til Jazz festival i Allinge - før jeg i dag tog cyklen ind til Allinge for at købe lidt ind. Og - en lørdag formiddag, giver sikkert ikke det helt rigtige billede af denne årlige begivenhed på toppen af Bornholm!

Men alligevel, jeg syntes ikke der var de samme antal telte på og omkring havnen, som der plejer at være. Måske har det lidt at gøre med, at vi lige har forladt det største "Folkemøde" nogensinde i Allinge, med tæt på 70.000 besøgende, så kan en Jazz festival godt virke en del mindre.

På den lille "oase", mellem Super Brugsen og Bageren midt i Allinge, varmede et jazzband dog alligevel op, selv om klokken kun var 09:30. Flere tilskuer havde allerede taget pladser på "oasen", for at nyde den gode jazzmusik.

Inden jeg vendte cyklen hjem igen, tog jeg lige en smut ned omkring "Kæmpestranden" (som den faktisk hedder), og et blik ud over havet afslørede, at en del sejlbåde havde fundet sommervejret særdeles egnet til en tur på søen i dag, hvilket jeg kun kunne give dem ret i.

En jazzmusiker gør klar til en lille opvarmning, inden hele bandet bliver samlet til en omgang glad jazz i Allinge
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar