mandag den 15. juli 2013

Det årlige tyreløb i Pamplona

Når jeg i dag går ind på netaviserne, bliver jeg advaret om stærke videobilleder, vedrørende det årlige tyreløb i Pamplona i Nordspanien.

Nu ser jeg ikke på den slags videoer, da de er helt uden min interesse, men jeg undrer mig hver gang jeg læser om den slags begivenheder, som jeg opfatter som fuldstændige vanvittige. Når jeg læser den slags, tænker jeg: "Hvad kan folk så ha' imod grindedrab?"

I Pamplona bliver der hvert år sluppet 12 voksne og rasende (man har sikkert hidset dem op?) tyre løs i byens gader. Publikum og hjerneløse (noget jeg påstår) vovehalse, løber om kap med tyrene ind til Pamplonas tyrefægterstadion.

Af en eller anden grund, gør folk alt hvad de kan, for at hidse dyrene endnu mere op, og det siger sig selv, at flere af idioterne publikum får alvorlige skader undervejs. I år var der flere, der blev direkte spiddet af tyrenes horn.

Helt ærligt, så har de helt sikkert også fortjent det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar