mandag den 12. august 2013

Bisonreservatet på Bornholm

Lyset i går, gav billedet af skoven et næsten 3D indtryk
Jeg har længe vidst, hvor omkring vore bisonokser på Bornholm var placeret, men jeg havde endnu aldrig været derinde - før i går.

Ifølge TV 2 Bornholm, skulle man ned af Chr. X vej, for at komme ind til reservatet.

Så vi kørte ned til Almindingen og ud af Segenvej mod Nexø, for at dreje nedad Chr. X vej et par km længere mod øst.


Her i dette skønne område færdes bisonokserne
Vi var ikke helt klar over, om vi måtte gå ud af bilen, så jeg havde mit kamera parat i bilen, men kort inde i
reservatet, var der en parkeringsplads ved Prinsegemalens Vej (Ja, det hedder den sørme). Herefter kunne man færdes frit i området, - på stierne!

Dagen i dag var nærmest afsat til, at sætte sig ind i området, så vi en anden gang var mere forberedte - for jeg havde kun én ting i hovedet - at tage nogle gode billeder af den europæiske bison i Almindingen.

I sumpområdet langs stien, findet et utal af plantert

Området, som var tildelt bisonokserne, er nærmest øremærket til disse dyr. Dette område kunne
næppe være udvalgt ret meget bedre.

Dog var jeg skuffet over skiltningen ned til reservatet. Den var så mangelfuld, at jeg fik det indtryk, at man helst ikke så for mange turister bevæge sig rundt i skoven?




Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder af omtalte dyr i går, men det var vel også for meget at forvente, men jeg kommer stærkt tilbage en anden dag.

Foto: Erik krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar