søndag den 18. august 2013

Bornholm Rundt 2013

Undertegnede og svigersønnen Martin fra Norge, ved Hammershus depot.
Egentlig havde jeg afsluttet dette kapitel, da jeg allerede havde kørt dette løb 13 gange, men da min svigersøn, Martin, havde sat sig et par nye mål, bl.a. med at gennemføre Bornholm Rundt én gang til (han havde kørt løbet en gang før), så var jeg ligesom lidt tvunget til at tage en tur til.

Vi havde set på DMI-vejrudsigten hele ugen, for at være lidt på forkant med vejret denne 18. august, men som sædvanlig, havde DMI ikke for fem flade øre styr på vejrudsigten i deres 5-døgns prognose, der skiftede for hver dag vi nåede frem til denne søndag. På den anden side, kom det på ingen måde bag på os!

Her kører jeg i mål i Rønne
Martin er ansat i de norske statsbaner, og da vinteren er temmelig streng i Norge (de kan komme helt ned på minus 40 grader på de strækninger, som Martin kører), fik Martin en lungesygdom, som han har haft sit hyr med de sidste to år.

Da vi så tog vor første træningstur i tirsdags, var jeg meget negativ overrasket over Martins "form" - men dertil skal siges, at han ventede på, at få sin inhalator når Randi ( Martins hustru og vor datter) kom et par dage senere. Men den melding gav mig endnu flere dybe panderynker. På det grundlag, regnede jeg med en effektiv køretid på omkring de 6 timer - alt under ville være en gevinst.

Vi gennemførte på en tid på 4 timer og 29 minutter, altså den effektive køretid. Tiden med pauser lå lige under de 5 timer, men milevidt fra den tid jeg havde set i øjnene i tirsdags.

Dette var det første mål for Martin. Det næste mål er at gennemføre Lillehammer-Oslo - som egentligt var sat til næste år, men en selverkendelse i dag om, at formen skal være en del bedre, har Martin sat det næste mål i 2015. Den korrigering er jeg helt enig i.

Men, et stort tillykke til Martin om, at han i dag nåede sit første mål!

Foto: Randi Krog Belseth (De anvendte foto er foto af foto, jeg får sendt originalerne senere)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar