søndag den 11. august 2013

Bornholms Landbrug Marathon & 100 km løb

"Lynkinesernes" stafethold på 4 x 25 km
Jeg var lidt tidligt oppe i dag. Det har gået mig lidt på, at hver gang, der er marathon og 100 km løb her fra Tejn, så er det gået min næse forbi.

Måske er det fordi, at Tejn IF ikke er gode nok til at annoncere deres arrangementer, men af en eller anden grund misser jeg dem altid?

Nu er det bestemt ikke fordi jeg ikke bryder mig om motionsløb af den art, for jeg har et utal af motionsløb bag mig. Selv marathonløb har jeg løbet, så jeg mener, at have en interesse i den sport.


God tur. 100 km er ret langt for en løbetur
Starten gik kl. 07:00 her fra Tejn havn - dvs. 100 km løberne, samt stafetten 4 x 25 km, startede herfra Tejn, mens marathonløberne starter fra Bodilsker Skole kl. 12:30, samt er der også en ½ marathon, som starter kl.14:30 ved bautastenen/p-pladsen ved Bølshavn.

Der er en mening med denne startprocedure, da alle har mål på Tejn havn.

Natten inden starten havde været med et kraftigt tordenvejr, så luften var frisk og bestemt ikke trykkende denne morgen, hvilket løberne sikkert har hilst velkommen. Dog har vejrmeldingen meldt om op til 12 m/s for vinden med lokale byger, så der bliver helt sikkert nogle udfordringer ude på turen i dag.

God tur til jer alle :)

Her går starten kl. 07:00. 100 km løberne er sendt af sted fra Tejn havn med mørke skyer fra vest!
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar