tirsdag den 24. september 2013

Bornholmsk cykelrytter vinder VM-bronze

Peer Olsen. Her på skamelen fra BM i enkeltstart
tidligere på året, hvor det også blev til en bronze
Det er bestemt ikke hver dag man hører om en bornholmsk cykelrytter, der kan gøre sig gældende i et VM-sammenhæng, jeg kan i hvert fald ikke mindes det overhovedet.

Men det har Peer Olsen nu slået en stor pæl igennem, da han i weekenden vandt sin VM-bronze i Toscana i Italien.

I sidste måned, stillede Peer Olsen op i Bornholms Mesterskabet i enkeltstart i Rø, hvor han vandt en bronzemedalje - vel at mærke i eliteklassen. I Italien stillede Peer Olsen op i klassen for 55 -59 år, så det siger en del om hans styrke.

I Trento var distancen 112 km, med samlede højdemeter på 2.974, med et mål på Monte Bondone, der ligger 1.654 meter over havet. Selv om vi ikke har bjerge i Danmark, har Peer haft stor gavn, under sin daglige træning, af vore mange bakker her på Bornholm

Peer er naturligvis meget stolt over sin bronze, men siger samtidig, at det er det hårdeste løb han nogensinde har kørt. Peer Olsen er medlem af Bornholms Cycle Club i Rønne.

Stort tillykke til Peer Olsen

Foto: Erik Krog

2 kommentarer:

  1. Hej Erik ser tilfældigvis dette i forbindelse med noget andet, mange tak :) Vh Peer Olsen

    SvarSlet
  2. Hej Peer!

    Det var super flot af dig, og jeg har den største respekt for dit resultat. Stort tillykke her fra Tejn.
    Jeg håber selv, at komme til at køre i 2014, da jeg har fået så meget styr på min sygdom, at jeg regner med, at det er sikkert for alle, at jeg atter kommer i sadlen - selv om jeg må starte i H70 til næste år. Ja, vi bliver alle ældre.

    Ses på landevejen
    Erik

    SvarSlet