torsdag den 19. september 2013

Det er noget galt i Danmark ...

Jeg véd det godt - der er ret meget jeg ikke forstår. Faktisk kan der skriver tykke bøger om det jeg ikke forstår - i flere bind. Omvendt, kan det jeg forstår, sikkert stå på bagsiden af et frimærke!

Den nye ting jeg ikke forstår er, voldtægtssagen fra Gullestrup ved Herning. Voldtægtsforbryderen, en 18 årig und mand fra Somalia, blev idømt seks års fængsel ved Vestre Landsret, samt en betinget udvisningsdom. Manden havde voldtaget en dengang 10 årig pige, samt forsøgt at voldtage to andre piger.

Det er det med den betingede udvisningsdom jeg ikke forstår. Selv om flere politikere på Christiansborg har presset på, for at få voldtægtsforbryderen udvist, har Procesbevillingsnævnet nu besluttet, at sagen ikke skal prøves ved Højesteret. Rigsadvokaten har kortfattet oplyst, at de tager afgørelsen til efterretning - på trods af, at samme Rigsadvokat tidligere udtalte, at sagen var af så principiel karakter, at den skulle prøves ved Højesteret.

Det bliver den så ikke!!!!!

Men én ting kan jeg godt forstå. Det må gå nogle ofre rundt i Herningområdet, som bestemt ikke har det godt med det budskab.

Nu er det jeg kommer til at tænke på John Mogensen - Der er noget galt i Danmark ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar