mandag den 9. september 2013

Det handler om magt og undertvingelse

Hvem er egentlig de personer, der har givet tilladelse til halal-slagtninger, uden at dette er blevet oplyst til os forbrugere?

Både Danmark og EU har en hel klar lovgivning, der siger, at slagtning uden bedøvelse ikke er tilladt. Så er der også lige den med "den arabiske bøn" ved slagtningen - helt ærligt, vi lever altså ikke i Mellemøsten, men i et skandinavisk land!

Handler debatten så egentlig ikke kun om "magt og undertvingelse"?

John Grønbæk Jakobsen, Odder.
John Grønbæk Jakobsen fra Odder, som er en tidligere kollega til mig, da jeg var aktiv på arbejdsmarkedet, har sendt mig et udklip fra Jyllandsposten (billedet til højre).

Ifølge artiklen behøver muslimer ikke følge sharia-spiseregler, når de bor i "vantro" lande - eller er underlagt tvingende omstændigheder. Hvis en muslim i denne situation ikke kan få halal-slagtet kød, kan de ikke selv gøre for det, og begår derfor ingen synd! Jeg har da også mødt muslimer, der ikke har noget problem med at spise ikke halal-slagtet kød. Ja, selv svinekød glider ned med velbehag!

Hvorfor så alt det bøvl med halal-slagtninger/arabiske bønner, som debatten har været yderst aktiv omkring. Hvorfor skal hele den danske slagteriproses vendes på hovedet til fordel for et mindretal?

Resultatet er blevet, at vi "vantro" er blevet tvunget til, at spise kyllinger og oksekød, der er slagtet i Allahs navn bl.a. i form af arabiske bønner.

Jeg vil lige gentage en tidligere australsk premierministers ord:
Dette er vor nation, vort land og vi har vor måde at leve på. Vi vil gerne give alle indvandrere muligheden til at nyde godt af dette.
Men dersom du er en indvandrer der klager, bedrager og klager over vort flag, vor ed, vor tro eller vor måde at leve på, vil jeg på det stærkeste opfordre dig til, at du benytter dig af en anden rettighed - hvilket er retten til at forlade landet.

Dette citat tror jeg ikke vor nuværende regering vil skrive under på - måske er det en af forklaringerne på, at partierne til højre har så stor tilslutning i meningsmålingerne?

Foto: Rie Jakobsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar