tirsdag den 3. september 2013

En rulletur på landevejen

Dannebrog på klippen, et symbol fra frihedskampen
Efter en hektisk måned med en del gæster, var det så tid til en tiltrængt tur på landevejen.

Når man både har haft familie og gode venner på besøg, glider der også en del øl og vin indenbords, for slet ikke at nævne den overflod af god mad, som går samme vej.

Derfor bliver der meget lidt tid til cyklen, og da jeg har en relativ høj alder, går "formen" lige lodret ned, når jeg fører den slags form for liv.

Træskibet i gavlen ved Hasle
De sidste par dage har vi haft vindstyrker på mellem 11 og 14 m/s, og navnlig i går var det helt slemt, hvor vi ligeledes fik en del tiltrængt regn - men det var lige lovligt for meget for en træningstur på landevejen. Men dagen i dag var helt perfekt. Vindstyrke på 4 m/s med en næsten helt blå himmel, og en varme der ligger lige over de 20 grader.

Turen gik over ved Hammershus, hvor jeg lige stoppede op for at tage et billede (selvfølgelig havde jeg mit Canon G9 med) af flaget på klippen mellem Sandvig og Hammershus.

Flaget af Dannebrog blev til under 2. Verdenskrig, hvor ukendte mennesker malede flaget for at fortælle besættelsesmagten, at Bornholm agtede at kæmpe for et frit Danmark.

Flaget er jævnligt blevet malet siden, og står nu som et symbol på frihedskampen.

Fra indersiden af bygningen ser det sådan ud
Da jeg nåede Hasle, var der lige et par billeder jeg havde i tankerne.

Det med utraditionelle metoder, for at gøre opmærksom på sig selv, er Hasle efterhånden ved at have et godt styr på - og det var lige dette jeg havde i tankerne.

Lige op til Hasle havn havde man skåret et stykke ud af en gavl, så der blev plads til agterenden af et gammelt træskib - så det så ud som skibet var sejlet ind i bygningen.

Ikke en helt normal tankegang - men sikkert meget normalt i Hasle. Helt ærligt, vi kunne godt trænge til, at have ligesindede her i Tejn, for her sker der for lidt.



Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar