lørdag den 14. september 2013

Kommunernes brug af vore skattepenge

Jeg er vokset op med en mor og far, der arbejde hver dag. Min mor arbejde tit på skiftehold, og til tider tog hun 1½ skift om dagen.

Vi var 4 børn i hjemmet, så som 12 årig lærte jeg at lave mad - for hele familien. Derudover havde jeg en plads ved en grønthandler, hvor jeg om sommeren var med på grønttorvet - meget tidligt om morgenen. I et tidsrum havde jeg også en avisrute om søndagen.

Skolen var i nabobyen, så jeg tog cyklen de 5 km hver dag.

Jeg forsøger ikke at beklage mig - slet ikke. Jeg har lært at klare mig selv, helt uden statens hjælp! Men jeg kommer til at tænke på min opvækst, når jeg læser om studerende i Assens, der får betalt en taxa, hvis de har over 1 km til et busstoppested!?!
Samtidig læser jeg om besparelser for de ældre. Der er sgu noget, der ikke hænger sammen!

En nu afdød ældre dame på Amager, brugte hele døgnet på sin sofa, da hun ikke kunne ligge i sin seng på grund af sin sygdom. Den ældre dame havde mere end svært ved, at komme op af sofaen når hun skulle på toilettet, så derfor fandt hendes nevø og jeg ud af, at hun skulle have nogle klodser monteret under sofaen, så hun derved kunne komme lettere ud på gulvet til sit gangstativ.

Damen ringede til Københavns Kommune for at få dette sat i værk, da hun mente, at dette måtte høre under dem - og så blev det vel også lavet ordentligt!

Efter tre (3) udvalg fra kommunen havde besigtiget hendes forhold, var hun ved at tabe tålmodigheden, så da det fjerde udvalg meldte sin ankomst, ringede nevøen til mig og spurgte om jeg havde mulighed for at lave de omtalte klodser?

Næste dag tog jeg fra Bornholm til Amager med materialerne, som blev monteret kort efter min ankomst.

Hvad koster sådan et udvalg at have rendende - og så fire af slagsen?

Og nu tales der rigtig meget om barselsorlov - helt ærligt, vi forringer hele tiden forholdene for vore ældre, for at få staten til at fortælle os, hvordan vi skal arte os fra vore børns fødsel. Som om staten skal være vor barnepige i ét og alt. Men dem der virkelig trænger til hjælp bliver svigtet på det groveste.

Tilsyneladende har vi penge nok (penge til taxa for de unge) - men bare ikke til de ældre, som hele tiden bliver beskåret.

Men bevares, det har da skabt "arbejde" til fire udvalg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar