tirsdag den 10. september 2013

Opstillet til ældrerådet på Bornholm

Erik Krog, pensionist og blogger fra Tejn
Når man når min alder, er der slet ingen der har bud efter én - medmindre, at jeg ville være et ministeremne (tag f.aks. Marianne Jelved, 70 år og minister). Jeg har søgt mange stillinger, da jeg har svært ved at tilpasse mig pensionisttilværelsen, men ansøgere i min alder, kommer ikke engang til samtale.

Derfor har jeg, for en uge siden, søgt opstilling til ældrerådet på Bornholm. Ansøgningsfristen er udløbet i dag, så nu står det ved magt, at jeg er opstillet.

Jeg har en forkærlighed for miljøet, men jeg har også fokus på de forhold, som vore ældre må leve med pga. besparelser i Bornholms Regionskommune.

Mange af vore ældre medborgere lever et direkte uværdigt liv, hvor kommunen gør sig mange anstrengelser for at forklare, hvofor en ansøgning om hjemmehjælp ikke kan efterkommes.

Foto: Randi Krog Belseth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar