lørdag den 28. september 2013

Raceren bestod med glans - meeeeeen .....

Min Look KG 486. Billedet er taget i dag på vejen til Skovly.   Foto: Erik Krog
I går modtog jeg en ny krankbox fra Selandia Cykler i Odder. Jeg fik den hurtigt monteret, da jeg har haft en del vrøvl med den gamle box.

Boxen har "snakket" en del på det sidste, og det gik helt galt to dage før motionscykelløbet "Bornholm Rundt", da jeg måtte skille hele boxen ad. Kugle- og rullelejer faldt ud fra gearsiden, så nu var "gode dyr rådne".

Jeg fik det hele renset, lagt i fedt, og sat lejerne tilbage i skålen, dog manglede der én kugle i lejet, men det måtte jeg se stort på - løbet lå jo lige for.

Det så ud som den operation virkede, men efterfølgende begyndte kranken igen at tale sit, for mig, velkendte sprog. Den var i den grad moden til at blive skiftet.

En enkelt telefonsamtale til min gode ven i Odder, Jørn Bitsch, som er indehaveren af  http://www.selandiacykler.dk/ gjorde, at der omgående gik en ny krankbox afsted til Tejn.

I dag var jeg så en tur på cyklen igen for at afprøve den - og al "snak" fra kranken var forstummet, min Look er igen så god som ny.

Meeeeen ......, piloten mangler i den grad træning. Jeg følte mig nærmest i samme form, som en vis Allan Simonsen, i "Vild med dans" i går aftes. Det skal vinteren så anvendes til at forbedre på. Nu overtager MTB'eren landevejstræningen, samt står den på styrketræning og indendørs cykling i KIF-Fitness i Klemensker i hele vinterhalvåret.

Planer er så nu, at jeg til foråret er i langt bedre form, end jeg har været i år! Ja, jeg véd godt, at jeg bliver 70 til næste år, men det er bare en dårlig undskyldning for ikke at træne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar