lørdag den 14. september 2013

Sommerbilleder af fotografen Joel Andersen

Her er det en guldsmed der er kommet i søgeren (fra Sonnerup Skov).
I et indlæg fra "Handicap Tour de Bornholm", skrev jeg, at fotografen Joel Andersen og han hustru, Alice, kom en tur til Tejn.

Ved dette besøg havde Joel Andersen nogle udprint med af hans specielle Makro fotos, som han "lidt" af en ekspert i. Joel Andersens billeder er næsten altid af naturens helt små insekter eller lignende - og fælles for dem alle er, at han hver gang duperer mig og min hustru.

Jeg kan se på de læserbesøg på bloggen, at det ikke bare er os i Tejn, der har en svaghed for Joel Andersens billeder, da mine indlæg om disse billeder er rigtigt godt besøgt. Derfor, så længe Joel Andersen har lyst til at sende mig sit arbejde, vil der komme indlæg på bloggen om dette.

Joel Andersens motiv af den badende and
Et af de billeder som min hustru, Birthe, faldt for, var "den badende and". Billedet er nu kommet på hendes computerskrivebord.

Dog skal læserne ikke snydes for dette flotte billede, da det bestemt ikke er hver dag, man render ind i sådan et motiv.

Men det er ikke bare insekter og ænder som kommer i søgere, også svampe i haven i Kregme undgår ikke fotografens opmærksomhed. Joel Andersen har før sendt mig billeder af svampe, men denne gang er det svampene fra haven. Ikke alle haveejere er ret glad for svampe i græsplænen, og da slet ikke børnefamilier, da nogle svampe kan være giftige - og børn har det med, at sutte på alt muligt.

Svamp i græsplænen er helt naturligt
Hvad kan man så gøre ved dette "problem"? Man kan faktisk slet ikke gøre noget ved det, da svampen er en helt naturlig på vor klode, så man kan ikke gøre ret meget andet end, at rive græsplænen for svampe, så de ikke vokser sig for store. Og grave dem op er helt umuligt!

Det der er synligt på overfladen af jorden, er kun det der kaldes fugtlegemer - resten af svampen består af et større underjordisk mycelium, som er mere end svært at komme til livs - ja, faktisk helt umuligt!

Dette underjordiske mycelium overlever selv mange tons jord over sig, så hvis man tror, at hvis man fylder nyt jord over en svamp som er brækket af ved jorden, overlever den nemt dette forkølede forsøg på at aflive den.

Foto: Joel Andersen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar