lørdag den 26. oktober 2013

DBB planlægger Cyperntur for veteraner

Hold 1 samlet på Flyvestation Aalborg tidligere på året
Til næste år, 50 året for det første danske FN-hold på Cypern, planlægger De Blå Baretter (DBB) en Cyperntur før det første hold på Cypern (måske også hold 2).

Det var var en af de oplysninger jeg fik i min øresnegl forleden. I forlængelse af denne oplysning, fik jeg også fortalt, at det selvfølgelig var for egen regning!

Denne meddelelse stod næstformanden for DBB som afsender for (dog var det ikke næstformanden jeg fik oplysningen fra).


Kammeratstøtteordningen

Med det i mente, at der har foregået frirejser til det tidligere Jugoslavien, med formanden for DBB som rejseleder - med alt betalt, kan det godt undre mig, at de gæve FN-veteraner, som den Cypriotiske regering hædrede sidste år for deres indsats på Cypern, ikke kan få en eneste krone fra de KSO-midler (Kammeratstøtteordningen), som er givet til alle veteraner fra 1948 og op til i dag.

Cypern er forøvrigt det eneste land i verden, der har hædret FN-soldaters indsats i et eget lands konflikt.

Igen har vi et eksempel på, at KSO-midlerne kun anvendes til veteraner, der har været udstationeret efter 1992!

Jeg er desuden ret spændt på, om de rejseledere, med koner/kærester, som skal med på turen til Cypern, også selv skal betale for rejsen?

Foto: Flyvestation Aalborg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar