torsdag den 24. oktober 2013

Det milde efterår

Igen i dag var jeg ude på min mountainbike (MTB), på en træningstur i det meget milde oktobervejr. Varmen var helt oppe på 13 grader i dag. I den sidste tid har vi fået en del regn, men i dag skinnede solen, mens blæsten svingede sig op til 11 m/s, hvilket er en god frisk vind.

Ved at træne på en MTB på landevejen, er det en meget anderledes cykel at køre på, end racercyklen er. Det kan vel minde en del om, at man vil løbetræne med lodder på benene - vil jeg tro?

Vinteren skal hovedsaglig anvendes til, at konditions- og styrketræne, så når foråret endelig melder sin ankomst, vil jeg være helt klar til længere ture på racercyklen. Når man når min alder, vil enhver pause medføre et lodret fald i en formkurve, så det med juleferie fra træningen, er helt sløjfet i år. Dog er det ikke kun for at holde mig i form, at jeg tager disse ture på landevejen, det er i lige så høj grad for, at holde min diabetes i ave.

Fiskebåden ud for Stammershalle. Det er sådanne indtryk jeg "slås med" under mine træningsture her på Bornholm
Da jeg nåede Stammershalle i dag, fangede mit blik en fiskebåd ude på Østersøen. Som billedet viser, var de gode fiskere ved at rense deres fangst, hvilket den mange måger afslører.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar