torsdag den 10. oktober 2013

Efterårsfarver fra haven i Tejn



Adskillige farver pryder vor haver for tiden



Så er efteråret for alvor over os, dog ikke sådan at forstå, at alle bladene er raslet ned, for så står vi lige overfor frosten - næh, det jeg hentyder til er, at efterårsfarverne lige for tiden er meget dominerende i billedet som omgiver os.

Bare en enkelt tur rundt i haven, fortæller alt om denne farverige årstid.







Egetræet er heller ikke bagud med farverne. Her med et stendige som baggrund


Mange går allerede ind i denne tid med de største problemer om vinteren, og ser derfor ikke den skønhed som omgiver os, for efteråret er vel den årstid, hvor vi er omgivet af hele farvepaletten.

De billeder jeg har valgt i dette indlæg, er alle fra haven her i Tejn - eller i hvert fald lige op til haven, for vore naboer har også del i efterårets farveskala.



Det er dette billede, der fik mig til at tænke på omtalte fasan




Her i haven - samt vore nabohaver, har vi altid besøg af en fasankok - og ikke mindst hele familien som efterhånden dukker op, men det er for det meste kokken der spankulerer rundt i haverne for at "holde vagt" - for "her regerer jeg" kan man tydelig aflæse dens kropssprog.

Og hvor vil jeg så hen med den snak - Joh, et af billederne fik mig til at tænke på omtalte fasan, så derfor denne historie.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar