tirsdag den 22. oktober 2013

Flyt ikke til Bornholm?!?

For en god uge siden stødte jeg ind i denne artikel/annonce i Ekstra Bladet, "Flyt ikke til Bornholm".

For to år siden, fik Holger Brandt Kofoed's kone en hjerneblødning, hvorefter konen har modtaget døgnpleje fra Bornholms Regionskommune - og det er på den baggrund, at Holger Brandt Kofoed advarer andre om, at flytte til Bornholm, da han i meget skarpe vendinger kritiserer kommunens pleje af sin kone.

Efter Ekstrabladets artikel/annonce, har indslaget også været behandlet i de bornholmske medier, samt har kommunalbestyrelsesmedlem, Leila Lindén (A), været på TV 2 Bornholm og udtalt, at det som Holger Brandt Kofoed beskriver, kan hun slet ikke genkende.

Jeg har selv kendskab til en pensionist, som behøver hjælp, men som Bornholms Regionskommune har nægtet at hjælpe. Manden har kun bedt om hjælp til at lægge lagen på sin madras, da han ikke selv har kræfter til at løfte madrassen - men manden behøver også hjælp til meget andet. Kommunen har selv været på adressen, og det undrer mig - meget, at de ikke selv kan se, at manden behøver hjælp!

Jeg véd ikke nok om Holger Brandt Kofoed's sag til, at udtale mig om en eventuel vanrøgt af Holger Brandt Kofoed's kone fra kommunens side, men på baggrund af min egen oplevelse af før omtalte pensionist, vil jeg bestemt ikke afvise sagen.

Men dertil, at lave en artikel/annonce, der hedder "Flyt ikke til Bornholm", er for langt ude, der må være andre måder, at løse den sag på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar