torsdag den 17. oktober 2013

På træningstur på MTB'eren

Her på cykelstien, tæt på Døndalen.

Racercyklen er sat på loftet for vinteren, og den indendørs cykling er startet i Klemensker Fitness (KIF).

Men, hvis jeg kun tager de 2 x 1 time "Indoor Cycling" om ugen (også kaldet afslapning med sved), så har min konditions træning meget lange udsigter for næste års cykelløb på de bornholmske landeveje.

Derfor har jeg gang i min mountainbike (MTB) - samt går/løber jeg også en del, så jeg håber, at når jeg når det tidlige forår, så har jeg noget lettere ved at komme i form på racercyklen.

Hvis ikke min grundtræning, til foråret, er bedre end den var i år, så bliver 2014 noget der igen foregår på motionsplan - altså ingen cykelløb.


Der er meget andet end carporte og køkkener som folk bruger
hådværkerfradraget på, hvilket dette er et bevis på.
Derfor har jeg også en bøn til vejrguderne om, at vor vinter ikke blive så streng, som vi har oplevet det de senere år.

I går var jeg bl.a. i skoven, samt på landevejen, hvor jeg hele tiden kombinerede træningen mellem løb og cykling. Jeg skal hilse og sige, at det kan man godt få varmen af.

Af og til tænker jeg på, at jeg er folkepensionist, specielt når jeg kommer forbi et sted, hvor der arbejdes.

Det kunne være dejligt, hvis KIF kunne etablere et større cykelhold til næste år - altså et udendørs cykelhold, for det skaber slet ingen mening, at sidde og knokle en hel vinter på indendørs cykler, hvor så sommeren - altså den bedste tid på året - vil være, at man slet ikke rører en cykel?!?

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar