søndag den 24. november 2013

Et demokratisk problem?

Erik Krog - vore demokratiske valgregler
trænger til en udvidet revision
Et af de mål vi har i den vestlige verden, når vi involverer os i krige i eksempelvis Nordafrika, Afghanistan og Irak, er efterfølgende indførelse af et demokrati, da disse lande traditionelt er gamle diktaturer.

Så langt så godt.

Men - efter et lige overstået kommunalvalg, samt med eftertanke på de øvrige af slagsen, kan det godt være ret vanskeligt at forklare demokratiets velsignelser.

F.eks. siger den konservative Rasmus Jarlov, at københavnsk politik, som sædvanligt er noget rod! Det lyder ikke godt i mine ører - "som sædvanligt er noget rod"!

Så er det, at jeg kommer frem til den socialdemokratiske Ikram Sarwars (i København), som nogle dage efter valget skifter parti?!? Ja, det er sådan vort demokrati virker - noget værre rod!

Vi bliver altså snart nødt til, at gøre noget ved vore "demokratiske valgregler", da et skifte til et andet parti, med alle de stemmer, som den pågældende på bedragelig vis har tilranet sig, nu tæller for et helt andet parti.

Det er ren svindel!

Jeg vil tillade mig, at anvende et citat fra Johanne Schmidt-Nielsen, "det er, at pisse på de vælgere som har stemt på dem". Det er bestemt ikke alt, jeg er uenig med Enhedlistens politiske ordfører om.

Foto: Randi Krog Belseth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar