mandag den 9. december 2013

Aflysninger og forsinkelser af Bornholmerfærgen

Ingen afgang fra færgeterminalen kl. 10:30 i lørdags
Som den flittige læser har bemærket, så har vi haft lidt problemer, her på adressen, mht. til forbindelsen fra Norge under "Orkanen Bodil".

Nu er vi helt sikkert ikke de eneste, der er løbet ind i disse trafikproblemer, som er kommet i kølvandet på omtalte orkan, men det har afstedkommet, at jeg måtte endnu en tur til Kastrup lufthavn, da min hustru, Birthe, ikke skulle stå alene med sine trafikproblemer.


Rønne havn
Kørsel fra Ystad gennem Sverige til Kastrup . Billedet er taget fra bussen med
kamera fra min mobiltelefon

Så lørdag morgen tog jeg afsted med færgen fra Rønne kl. 10:30 - det var da i-hvert-fald planen, for da jeg ankom til færgeterminalen, fik jeg den oplysning, at færgen første afsejlede kl. 12:30.

Denne forsinkelse anede jeg intet om, og jeg havde da også regnet med, at "Bornholmerfærgen" havde sendt mig en sms om eventuelle forsinkelser - ellers er der da ingen grund til, at de får mit mobiltelefonnummer!?!

Jeg fik den forklaring i terminalen, at når jeg rejste med DSB, så gav de ikke besked via sms til de rejsende.

Nu mener jeg, at DSB ikke har aktier i "Færgen" - og det er først i Ystad jeg tager toget med DSB, så den forklaring køber jeg ikke, jeg kan kun konstatere en rigtig dårlig service fra "Færgens" side.


Det store juletræ i lufthavnens ankomsthal
Ingen information i Sverige

I Ystad var der vild forvirring om toget til København, da ingen vidste om toget overhovedet kørte.

Nogen havde hørt noget om defekte skinner, forårsaget af stormen, og da kontoret og informationen på Ystad station var lukket, stod vi som Moses ved det Røde Hav. Ingen anede en skid om noget som helst.

Så dukkede en dobbelt bus op fra "Bornholmerbussen",  og kort efter kom der to "togbusser" fra DSB. Den information kunne vi godt have brugt - alle os, der stod og ventede i det meget kolde blæsende vejr.

I Kastrup lufthavn kørte planen som den skulle, selv om vi i dagpressen var blevet advaret om det modsatte. Ingen forsinkelser eller aflysninger - fra det tidspunkt jeg ankom til lufthavnen, så Birthe ankom planmæssigt fra Norge.

Bussen tilbage til Ystad kørte også planmæssigt, så vi kunne informere vore venner i Lyngby, at en eventuel overnatning nu var aflyst - jeg var på vej hjem til Tejn med en meget træt Birthe.
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar