tirsdag den 3. december 2013

Fattige østeuropæere valfarter til Danmark

Presseudklip, der bekræfter min fornemmelse i København
Hver gang jeg tager til København, løber jeg ind i flere og flere tiggere, et problem jeg ikke kendte til, da jeg engang boede i vor hovedstad. Tiggerne kommer hovedsaglig fra Østeuropa, og navnlig er rumænerne i overtal - fornemme jeg.

Danmarks Statistik har en undersøgelse, der fortæller, at vi i 2007, havde en indvandring fra Bulgarien og Rumænien på 1197 personer, hvor indvandringen, fem år senere, er steget til 5274 personer, hvilket svarer til fire gange så meget som i 2007.

Men er det så det réelle tal, for selv om vi har tal for denne indvandringsgruppe, så ved vi også, at der også foregår en ulovlig indvandring, hvilket de mange tiggere i det indre København kan være et eksempel på.

En anden negativ oplevelse er også, at vi oplever en stigende kriminalitet, hvor personer fra Østeuropa, har en ret central rolle i den statistik.

Som man også kan læse af avisudklippet, kan indvandringen fra Østeuropa gøre en negativ forskel på det danske arbejdsmarked, da mange fra Østeuropa, er villig til at arbejde for langt mindre end den danske arbejder - bare de får en eller anden form for arbejde. Også det arbejde, som danske statsborgere ikke ligefrem står i kø for at få som levebrød.


Problemløsning?

Hvis ikke vore politikere gør noget ved problemet, så kan jeg godt forestille mig, hvad vi så løber ind i om fem år, hvis vi da skal holde os til de statistiske nøgletal, hvor den ulovlige indvandring slet ikke er med indregnet.

På den anden side, hvem tror på en politiker? - og slet ikke efter kommunalvalgets rævekager og studehandler, som tilsyneladende ikke har nogen ende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar