tirsdag den 17. december 2013

Hvis bare politiet ville passe sit arbejde!

Jeg kender en ældre pensioneret kriminalassistent, som næsten hver gang jeg møder ham, har den samme bemærkning om sine tidligere kolleger: "Jeg er sgu ikke ret imponeret af politiets arbejde - mere", siger han ud mellem tænderne, "det er ikke en borgers pligt, at udføre opdagerarbejde - det er politiets", afslutter han sin prædiken af med.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hans tankegang, navnlig når jeg hører om følgende sager, vel at mærke sager, som politiet ikke gør noget ved!


Sagen på Odsherred Efterskole

Justitsminister, Karen Hækkerup (S), får en del at se til i sit nye embede
24 elever fik stjålet deres iPads og tre computere - mens de spiste frokost.

Heldigvis havde de applikationen "Find my iPhone" installeret i de stjålne varer, og var derfor i stand til, at spore kosterne til et hus ude på landet ved Fårevejle.

En patrulje blev sendt til stedet, men valgte ikke at ransage huset, da de vurderede, at signalet ikke var præcist nok?!? Nu har jeg ikke set nogen dokumentation på, at politiet har været på adressen, så måske har de slet ikke været der?


Sagen om en stjålen iPhone

En 20 årig ung dame mistede sin iPhone i en bus, efter hun havde været til en koncert. På sin computer sporede hun iPhonen til asylcentret Sandholm.

Men igen nægter politiet at ransage lejren, jeg går ud fra, at det er af den samme grund som i en tidligere sag (omtalt andet sted her på bloggen), hvor en mand sporede sin iPhone til samme lejr. Politiet ville ikke krænke lejrens beboere - var grunden til afslaget!


Plads til forbedringer

Jeg forstår udmærket, når forurettede føler sig ladt i stikken af politiet, og specielt efter de har fortalt politiet, hvor deres ejendele nu befinder sig, hvorefter politiet intet foretager sig!?! Når så de forurettede, efterfølgende, kan følge deres tidligere ejendele til et sted i Baltikum, må det være direkte surt.


Alle asylsøgere skal registreres med foto og fingeraftryk

I over et år har politiet i Kastrup Lufthavn, næsten ikke registreret asylsøgere, som de ellers har pligt til. I det tidsrum, har der næsten været fri gennemgang gennem paskontrollen i Kastrup - hvis oplysningerne i den danske verdenspresse ellers passer?

Det har så de konsekvenser, at det er umuligt at se i de fælles europæiske asylsystem, Eurodac, at en asylsøger har søgt asyl i Danmark! Dvs. at det land, hvor asylsøgeren først har søgt asyl, nu hænger på asylsøgeren.

Ingen aner, hvor asylsøgerne nu er taget hen, men en del har søgt asyl i Sverige, som derved kommer til at "hænge" på asylsøgeren, da det Københavnske politi ikke har gjort deres arbejde ordentligt, men derimod sendt problemet videre til vore nabolande!


Vor nye justitsminister får en del at leve op til.

Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar