torsdag den 26. december 2013

I Ekstra Bladet i dag

Som en del af mine læsere ved, har jeg skrevet indlæg på bloggen om diabetes, insulin og ikke mindst kolesterolmedicin og dets bivirkninger.

Når man, som patient, får kolesteroldæmpende medicin, er man selv nærmest til at konstatere, hvilke bivirkninger man bliver udsat for, da dette er meget forskelligt fra person til person.


Dit eget ansvar

Derfor skal man ikke bare bevidstløs høre efter lægen, men også selv tage ansvar, da bivirkningerne kan have ret store konsekvenser for ens helbred. Der står ligeledes i sedlen, som følger med kolesterolpillerne, at hvis man får bivirkninger af medicinen, skal man henvende sig til sin læge.
Men véd lægen nok om en medicins bivirkninger? Faktisk véd apotekeren mere om en medicins bivirkninger end lægen gør. Ret tankevækkende!

Ekstra Bladet

I dag er der en ret stor artikel i Ekstra Bladet om kolesterolmedicin. Jeg er med i artiklen, da Ekstra Bladet fandt frem til mig via min blogs indlæg om emnet. Så mine indlæg bliver altså også læst af Ekstra Bladet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar