mandag den 2. december 2013

Nye billeder fra Filippinerne

Se lige denne kø, med militæret på plads. Her uddeles nødhjælp
Jeg har atter modtaget billeder fra Filippinerne - via Tasmanien, billeder som filippineren, Alicia Young, venligst har sendt mig.

I dag er der en stor koncert i København, hvor mange store danske navne deltager. Alle pengene går ubeskåret til ofrene på Filippinerne.

Men burde vi ikke gøre endnu mere, og ikke bare overlade indsamlingen til større danske kunstnere?

Når jeg ser på de billeder som
Alicia Young sender mig, har jeg
den opfattelse, at oprettelsen
- og imens dette sker, har vi travlt med vor julebagning, konfekture og pakkelege
efter tyfonen Haiyans hærgen, kommer til at tage meget lang tid, og de problemer, som den filippinske befolkning lever med for tiden, kan godt trække endnu længere ud end beregnet.

Vi gør os slet ikke begreb om, hvilken situation disse mennesker befinder sig i.

Alicia Young skriver om sine billeder, at det er fra de beboere omkring hendes hjemegn, Ipil, Ormoc Leyte, der stiller sig i kø (se lige en ekstra gang på denne omtalte kø!) for at modtage nødhjælp fra Aboitiz Foundation & Company.


- dette billede behøver vist ingen tekst
Om Aboitiz, skriver Alicia: "Som jeg kan husker denne Aboitiz, ejede Selskabet forskellige virksomheder i Filippinerne, såsom rederier. De ejede også et kæmpe sukkerrørs plantage eller Hacienda (som var hvad det blev kaldt før), hvor min afdøde far arbejdede i mange mange år. Nu ejes det af andre virksomheder."

Erik Rudolf står bag sin Alicia i indsamlingen














På Tasmanien sidder Alicia Young og hendes landsmænd ikke bare med hænderne i skødet efter katastrofen i deres tidligere hjemland. De er yderst aktive med at indsamle midler, som de sender nordpå til Filippinerne - og det er noget af en opgave, de har påtaget sig.

Min gamle ven, Erik Rudolf, deltager på lige fod i indsamlingerne, samt indpakningen af tøj og andre nødvendige ting, som så videresendes til de katastroferamte mennesker.

Foto: Familie til Alicia Young

Ingen kommentarer:

Send en kommentar