onsdag den 22. januar 2014

Brudte løfter og "usandheder" i regeringen

Der går snart ikke en dag uden man kan læse om regeringens brudte løfter. Som nu Den Korte Avis skriver i dagens udgave,

"Da regeringen blev til, udarbejdede den et regeringsgrundlag. Et af de vigtige afsnit i dette grundlag hed "God regeringsførelse". Med mange fine formuleringer. 
Men næsten hver uge bliver regeringen taget i, at dens mere eller mindre skjulte gerninger er langt fra de fine ord. Denne uge er ingen undtagelse. 
De røde skeletter vælter ud af skabene."

Jeg kan kun bakke op om Den korte Avis i dette, da jeg selv skriver en hel del om regeringens skandaler her på bloggen. Og det er efterhånden ret mange!

Da jeg i sin tid startede bloggen, var min hensigt bestemt ikke, at jeg skulle beskæftige mig så meget med det politiske stof, da jeg ikke ser mig selv som en "ekspert" på dette område, nærmest tværtimod. Men én ting er hvad hensigten er, en anden er, hvad hverdagen byder den enkelte borger fra vore magthaveres side.

Og det er bestemt ikke småting, vi får serveret fra den kant!


Annette Vilhelmsen (SF) burde fyret som minister
To partiledere i ilden

De sidste to sager, som jeg lige vil nævne, er sager som to partiledere er involveret i. Den første er "Zorning-sagen", som SF-formanden, Annette Vilhelmsen, er fedtet godt og grundigt ind i. Denne sag er bestemt ikke færdig, og burde, efter min mening, være endt med SF-formandens afgang fra sin ministertaburet, da sagen bestemt ikke klæder en minister.

Selv efter samrådet, hvor Annette Vilhelmsen blev tildelt en "næse", kommer der hele tiden nye oplysninger (næsten hver dag), som belaster Annette Vilhelmsen. Dette bestyrker bare min mening om, at Annette Vilhelmsen burde være fyret som minister.

Det seneste vi kan læse om sagen er, at Socialministeriet ikke har gjort sagen lettere, ved ikke at have ført referater fra de interne møder med "Huset Zorning".

For mig lyder det som en meget søgt undskyldning for, at advokatundersøgelsen, som er igangsat i sagen, ikke skal have adgang til sagens reelle oplysninger. Enhver almindelig forening i dagens Danmark skriver referater fra deres møder. Alt andet giver ingen mening! Så den med, at Socialministeriet ikke tager referater fra et vigtigt møde - den tror jeg simpelt hen ikke på!

Helle Thorning-Schmidt (S), et sandhedsvidne?
Den anden sag er "Christiania-sagen", hvor både PET, den tidligere Justitsminister, Morten Bødskov (S) og Statsministeriet - og derved Statsminister, Helle Thorning-Schmidt (S), er fedtet ind i sagen.

Nu kunne Enhedslisten kun mane sig op til en mindre "næse" til Statsministeren efter samrådet forleden, men næsen fortæller også, at Helle Thorning-Schmidt ikke kunne fralægge sig et ansvar i sagen.

Det er slet ikke blevet afklaret, hvad Helle Thorning-Schmidt viste om den konstrueret løgn, som Morten Bødskov bildte Folketingets Retsudvalg ind?

Igennem hele regeringens levetid, har den lært mig, at man skal være yderst forsigtig med, at tage regerings udmeldinger for pålydende, dertil har der været for mange "usandheder".

Egentlig kunne jeg skrive så meget om regeringens skandaler og brudte løfter, at det kunne få Karen Blixens samlede værker til, at ligne en lille digtsamling (føler jeg), og læseren skal da også have en chance for, at kunne kæmpe sig igennem mine indlæg.

Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar