onsdag den 29. januar 2014

Er det også regeringens holdning?

De sidste par dages debat omkring delsalget af DONG til Goldman Sachs, med finansminister Bjarne Corydon noget arrogante afvisning af alternative løsninger, fik mig til at tænke på en bestemt telefax, jeg modtog for omkring 30 år siden.

Da telefaxen kom frem for 30 år siden, sendte man alt muligt frem og tilbage til hinanden, helt på samme måde som man i dag gør det på internettet.

En hollandsk mekaniker sendte mig, på et spørgsmål om en nyelig opstillet rotations trykmaskine, denne omtalte fax - naturligvis som en joke.

Og det var denne fax, jeg nu var begyndt at lede efter, for jeg vidste, at jeg havde gemt det et eller andet sted. Det varede da heller ikke ret længe, før jeg havde fundet frem til den.

Efter at have læste den endnu engang, kunne jeg ikke bare genkende Bjarne Corydon i den, men jeg kunne også genkende hele regeringen - med dens "fair løsningsmodel", som de vandt valget på - og hvad det efterfølgende viste sig at være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar