lørdag den 18. januar 2014

Statsministeren i samråd

Statsministeren. Det samråd gik da helt  fint - kan jeg næsten høre hende sige
I går var jeg så heldig, at jeg ikke så eller hørte det TV-transmitterede samråd, som vor Statsminister, Helle Thorning-Schmidt (S), var blevet "hevet ind til"!

Samrådet var kommet i stand, da det var kommet frem, at Statsminister, Helle Thorning-Schmidt, vidste alt om den tidligere Justitsministers (Morten Bødskov (S) løgn - ja, hele tre uger før ministerens afgang. Blot få dage før ministerens afgang, udtalte Statsministeren, at hun havde fuld tillid til ministeren!

Så der var godt nok lagt i ovnen på samrådet!

Men opfattelserne af resultatet, hvor Enhedslisten tildelte Statsministeren "en næse" (hvilket ikke betyder ret meget overhovedet), så skriver min fb-ven, John Grønbæk Jakobsen, på sin statuslinje sin mening om samrådet.

John Grønbæk Jakobseb
Jeg fulgte det åbne møde i Folketinget, hvor landets Statsminister skulle svare på andre politikeres spørgsmål. Jeg måtte "krølle tæer" over den måde, som ALLE spurgte ind til et spørgsmål om Statsministerens viden! Det var PINLIGT, LATTERLIGT og selvhøjtidelige personer - DER VAR I FJERNSYNET - det skulle bruges til personlig selvhævdelse, så det var til at "brække sig over"! 
Det kan vi godt undvære i fremtiden! De værste "platte" figurer var Peter Skaarup (DF), Venstres "unge mand", Søren Pind! At de kan vælges til Folketinget er ufatteligt!

En gammel kammerat fra Lyngby ringede mig op i går aftes, for at høre min mening om det meget omtalte samråd. Af gode grunde (jeg havde jo ikke set eller hørt det) var jeg ham svar skyldig, men hans mening om samrådet, var som et ekko af John Grønbæk Jakobsen's beskrivelse, dog med den variant, at han måtte forlade stuen et par gange, da det var FOR pinligt at høre på!

Men det lader ikke til, at den danske verdenspresse har været til samme møde, da både landets aviser og TV mener, at der er mere i den sag, og at Statsministeren burde gå af.

Så noget siger mig, at der kommer en fortsættelse, "Statsministeren i samråd II". Så jeg forudser, at John Grønbæk Jakobsen's ben går i krampe, da hans tæer vil gå helt i selvsving!

Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar