mandag den 24. februar 2014

Det kriminelle Danmark

Det tilsendte avisudklip
Af og til får jeg sendt et avisudklip fra venner og bekendte, som så spørger mig, og det ikke var en  god idé, at få med i min blog, og det er også tilfældet med dette avisudklip.

Her er der tale om kriminaliteten blandt de unge andengenerationsindvandrere som accelerer i København. Andre artikler skriver om indvandrerbander, som styrer dele af København, hvor det kan være problematisk for etniske danskere at færdes.

Denne artikel fortæller, at krisen har (givetvis) været ekstra hård ved indvandrerfamilier!?! Okay, det er da en forklaring, men mange andre i det danske samfund har været hårdt ramt af den økonomiske krise, uden dette har ført til en kriminel bandevirksomhed! Så derfor tror jeg ikke, at denne forklaring kan anvendes som en brugbar undskyldning, for det der foregår i København. Måske er der snarere tale om en form for parallelsamfund?

Artiklen fortæller også, at det især er unge indvandrere i alderen fra 20 til 29 år, der er i banderne. Men når jeg så læser videre, er der også tale om børn i den skolepligtige alder, der er medlemmer i banderne.

Dette bygger jeg på, at vor justitsminister, Karen Hækkerup (S) er ude med et forældrepålæg om, at hun vil tage børnepengene fra forældrene, hvis de unge ikke møder om morgenen og passer deres skolegang. Her er der vel næppe tale om unge over 20 år?

Jeg mener, at det er bl.a. dette "forældrepålæg",  vi skal holde vor justitsminister fast på, for noget tyder på, at der er en del forældre i de kredse, der ikke aner, hvad deres børn foretager sig - eller gør de?

2 kommentarer:

  1. Nu skal justitsminister Karen Hækkerup fastholdes på,at børnepemgene skal mistes,hvis deres børn er tilbageholdt af politiet,nu skal der altså ske noget på det område!

    SvarSlet
  2. Nu skal justitsminister Karen Hækkerup fastholdes på kravet om at indskrænkning i børnepengene,når de unge har været i kontakt med politiet! Der skal ske noget på området for det går jo den forkerte vej!

    SvarSlet