onsdag den 5. marts 2014

Fred i Ukraine - endnu

Erik Krog - håber på fred i Ukraine og den øvrige verden
Jeg må indrømme, at jeg var meget spændt på, om de russiske styrker var gået ind i Ukraine i går morges.

Heldigvis trak Ruslands Præsident, Vladimir Putin, følehornene til sig i tide, selv om hans efterfølgende udtalelser ikke udelukkende drejede sig om fred i Ukraine - nærmest tværtimod.

Egentligt lidt underligt når jeg tænker på forløbet i Ukraine. Når der er ufred i et af verdens brændpunkter, så nærmest kappes vore stormagter om at mægle, så der kan findes en løsning ved forhandlingsbordet.


Hvad har vi lært?

Men i denne aktuelle situation, med Ukraine, bliver et af verdens største krigsmaskiner næsten aktiveret omgående? Ikke ligefrem noget at prale med når vi taler om konfliktløsning i Mellemøsten m.v.

Nu havde vi endelig chancen for, at vise den øvrige verden et skoleeksempel på, hvordan en ægte hårdknude skal løses uden indblanding af vold. Men resultatet var tæt på, at blive det værst tænkelige. Det blev så slemt, at verden var på randen af endnu en storkrig!

Ikke desto mindre er jeg optimist, da jeg håber vi alle har lært af vor krigshistorie i Europa,

Jeg beder og håber på, at Europa har haft sine sidste krigshandlinger, og det er også mit håb, at resten af verden vil følge efter.

Foto: Erik Rudolf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar