tirsdag den 25. marts 2014

Har vi de politikere vi fortjener?

Den omtalte artikel med de fire politikere
Af og til får jeg mails fra venner og bekendte, hvor der er vedhæftet et billede eller en kopi af en artikel, som har været vist i en eller anden avis, det er også tilfældet for baggrunden til dette indlæg!

Dog har jeg lidt betænkeligheder med min gamle vens titel på mailen som er: "Vi har de politikere vi fortjener!"

Jeg vil hellere vende den om og spørge: "Har vi de politikere vi fortjener?"

Artiklen, som er fra "Metroxpress", beskriver en Borgmester og tre andre politikere, som er medlem af skatteankenævnet, at de har fået lov til at fortsætte i politik, selv om de er dømt for skattesnyd. En er ovenikøbet dømt for at have forfalsket underskrifter på dokumenter!?!


Kammerateri?

Nu kan jeg godt få en mistanke om, at det i artiklen omtalte valgbarhedsnævn, kan være en kammeratlig forening, hvor man hjælper hinanden, men det kan selvfølgelig ikke have sin rigtighed. Det er vel nærmest kriminelt, bare at tænke en sådan tanke - men hvad er så forklaringen på, at de fire politikere kan fortsætte på deres poster?

Jeg mener ikke, at vi har de politikere vi fortjener, for det kan ikke være rigtigt, at valgbarhedsnævnet kan se igennem fingre med omtalte. Der er i hvert fald ingen vælgere, der har lyst til, at stemme på en såkaldt politiker, der er dømt for skattesnyd eller dokumentfalsk!

Eller tager jeg helt fejl?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar