lørdag den 8. marts 2014

Kirsebærtræet hos naboen - er væk

I torsdags skrev jeg, at jeg kun manglede ét træ, der skulle fældes. Det var det store kirsebærtræ hos naboen, som naboens nabo (ja, nu begynder det at blive indviklet, men hvem har også sagt, at det skal være nemt?) meget genne ville have væk!


Naboens træ

Problemer var bare, at ønsket om træet, der skulle fjernes, havde omtalte nabo ikke nævnt for den, der havde træet i sin have (som skrevet, det er indviklet) - men kun omtalt for mig! Jeg gik så videre med omtalte ønske (der blev accepteret af ejeren), og selv om jeg skrev i torsdags, at det træ ville jeg så fjerne i næste uge, bliver det umuligt for mig at holde ord (måske er der håb for mig som politiker?) - for træet blev allerede fældet torsdags aften!


Mine gode hjælpere

Selv om flaget ikke kom til tops går, så havde der været en god grund til at
flage. Det sidste træ blev fældet helt perfekt - med mine to hjælperes hjælp!
Men træet blev ikke væltet helt uden hjælp - da det var ret stort, og havde en alvorlig hældning ind mod naboens hus. Men heldigvis trådte min kone, Birthe, og en af vore gode genboer, Erling (77 år og går hver morgen en tur på 8 km), til - og ved fælles hjælp og et kraftigt tov, - et godt stykke oppe på træet, lykkedes det at trække træet i den tilsigtede retning.

Træet lagde sig lige der, hvor vi ønskede det - men indrømmet, der går lige et par tanker igennem hovedet inden jeg ser træet hælde over i den rigtige retning, mens kædesaven arbejder sig igennem træet. Derfor er det en ekstra befrielse, når jeg ser gabet blive større i savskæret - og ikke modsat, så kædesaven klemmes, der derved indikerer, at træet vil falde i modsat retning! Dette skete heldigvis ikke. Mine hjælpere havde helt styr på deres opgave.

Derfor blev dagen i går anvendt til opskæring og fjernelse af grene og kviste. Det gode er så, at jeg er færdig med træfældning for i år (18 træer på lidt under 2½ uge), samt, at den planlagte træfældning i næste uge, allerede nu er overstået.

Og det kan jeg bestemt ikke være utilfreds med, så nu vil jeg tage på astrologikursus i Svaneke i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar