tirsdag den 29. april 2014

Aftenstemning fra Tejn havn

Aftensolen nydes på kajen i Tejn havn
Her, et par dage før starten af årets Trolling Master Bornholm, tog jeg lige en smut ned i havnen for at lodde stemningen blandt de fiskere, som allerede er ankommet. Nu er vejret bare helt på toppen på denne tid af året, og det smitter helt afgjort af på havnemiljøet.

Der er allerede tyvstartet for at finde fiskepladserne
















Aftenhygge på kajen

Overalt på havnen oser stemningen af go' gammeldaws hygge, ja, selv svenskerne har taget den danske hygge til sig. Nu er svenskerne ikke kun kommet for at få sig et par pilsnere, for denne konkurrence er meget afgørende for de svenske deltagere - de er helt sikkert kommet for at vinde.

Grillaften blandt trollingfiskerne

Endnu ingen nordmænd

Jeg har endnu ikke set nogle norske både, men jeg er helt klar over, at de norske deltagere ikke frivilligt lader en svensk båd vinde, så der bliver kamp til stregen.

Min erfaring fra de øvrige år siger mig, at for de norske og svenske deltagere, spiller de danske både kun en mindre rolle - for det kan da kun være en kamp mellem Norge og Sverige? Men så tror jeg, at vore nordiske brødre har gjort sig regning uden vært.

Der er jo også en del tyske både, og hvis de finske deltagere skulle have lidt at sige, med hensyn til en vinder, kan konkurrencen godt blive spændende.


Det er lige her starten bliver skudt af den 30. april

Rekorddeltagelse

Der er tilmeldt 331 både, hvilket er rekord for arrangementet. For at få plads til alle de både, har man været nødt til at udvide havnen til dette brug, og havnen er heller ikke mere end lige blevet klar til at modtage vore gæster her i Tejn, for gravkoen er endnu ikke kørt væk fra havnen.

Den nye havn








Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar