mandag den 26. maj 2014

2. afdeling af Post Cup i Gudhjem

I går blev 2. afdeling af Post Cup serien afviklet i Gudhjem, en tur for vore professionelle cykelryttere på 175 km i det mest bakkede terræn, der kan opdrives i Danmark. Løbet blev afviklet som Gudhjem Bjergløb. Motionisterne havde terrænet om formiddagen, hvor de professionelle overtog landevejene efter kl. 12. dette betød, at posterne havde en travl dag.

video

Jeg stod som flagpost på toppen af en lang bakke på omkring 3 km, hvor jeg forsøgte at tage lidt billeder, samtidig med, at jeg fungere som flagpost for rytterne.

Da jeg blev afløst kl. 13, så jeg motionsryttere, der havde gennemført deres løb på 93 km om formiddagen, blive indsat som poster på ruten. Denne indsats har jeg stor respekt for.


Feltet er trukket helt ud på 2. omgang


Post Cup finalen


video


Magnus Cort på podiet

Allerede på første omgang skete der udbrud, og på videoen øverst i indlægget, som er fra første omgang, kan man se udbrydernes forspring. Dette forspring voksede sig til 6 minutter under løbet. Udbruddet blev endeligt kørt ind på den sidste omgang inden opløbet, hvor bornholmske Magnus Cort, fra Team Cult slog alle i spurten op ad den stejle bakke i Gudhjem by.

Løbet blev, som jeg havde håbet, en stor succes, og jeg håber dette kan blive til et brohoved til en etape til det store danske cykelløb "Post Danmark Rundt", for vi viste, at vi kan klare løb af denne størrelse.

Foto og video: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar