torsdag den 1. maj 2014

Det 10. Trolling Master Bornholm er skudt igang

Det er ikke kun småbåde der deltager i konkurrencen
I går blev det 10. Trolling Master Bornholm skudt igang, og Tejn - og navnlig hele området omkring havnen, var næsten som en myretue.

Når man ser på det mylder af liv, er det lidt svært at tænke tilbage - for bare et par dage siden, hvor Tejn nærmest bare var en død havneby på Nordbornholm.


Peter Tanev

Trolling Master Bornholm er blevet noget særligt, og når man siger Trolling Master Bornholm, siger man også TV 2 Bornholm - og Peter Tanev. Ja, ham fra TV 2 vejret, for samme Peter Tanev har været med i samtlige 10 år her i Tejn havn, så uanset om man kan li ham eller ej, så er Peter Tanev et stykke inventar af Trolling Master Bornholm. Og han er god til det.


Starten er gået til Trolling Master Bornholm 2014
Starten er gået

I år var jeg ikke med helt ude på molen, men mindre kan også gøre det. Jeg havde været ude på en træningstur på omkring 60 km, da jeg kom tilbage til Tejn, og da klokken var 11:55, på Tejn havneur, blev cyklens kurs sat ud på havnemolen - men ikke helt ud!

Meget lavt hen over havnemolen, hængte der en helikopter. Jeg skal lige love for, at alle midler bliver taget i brug for at sende de bedste billeder ud på TV 2 til aftens nyhedsudsendelse. Sidste år så jeg kameradroner i anvendelse over havnen, jeg vil tro, at det er det samme i år.

Der var totalt stoppet af mennesker yderst ude på molen - der, hvor startkanonen befinder sig. Klokken var nu meget tæt på 12:00, og jeg forventede at høre startskuddet hvert øjeblik. Pludseligt kunne jeg se røgen fra kanonen, og i næste øjeblik kunne jeg høre skuddet - starten var gået. De første både piskede ud på havet, for at komme først til deres helt specielle udvalgte fiskepladser.


En sportsflyver

Den omtalte sportsflyver over Tejn havn.
Oppe på den skyfri himmel kunne jeg høre en sportsflyver, og da jeg vendte blikket op, så jeg flyet med en slags reklame på slæb. Det er mange år siden jeg har set dette blive brugt. I min barndom så vi det tit fra Skovlunde flyveplads, hvor de gamle KZ-fly slæbte rundt på reklamer, slogans eller lykønskninger, højt oppe i luften - men i dag, hvor vi har medierne til den slags?


Store laks?

Jeg er spændt på, hvor store fisk der kommer på krogen i år. Der går rygter om, at der er laks på op til 30 kg i Østersøen. Vi får se om rekorden for den største laks bliver slået i år.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar