søndag den 25. maj 2014

Skal Øl-reklamer forbydes?

Hørte for et par dage siden, at EU er på vej med et forbud for Øl-reklamer,  samt, at der sættes en advarsel på flasker og dåser, da EU betragter øl som usundt på lige fod med cigaretter.

Jeg ryger ikke, og jeg drikker meget lidt øl (så jeg er nok kedelig?!?) og spiritus rører jeg mindre end lidt, så et forbud af omtalte reklamer rører nok ikke mig! Problemet er, at omtalte produkter er lovlige i handel, så derfor kan jeg ikke se det rimelige i et forbud/advarsel.


Hvad så med franskbrød?

Hvis det udelukkende er på grund af usundheden, bliver det næste et forbud/advarsel imod alle varer, som der er hvedemel i - brød, pasta og lignende. Når vi spiser et stykke hvidt bagerbrød, omdannes det til glukose (bare et stykke franskbrød kan få blodsukkeret hurtigt op), og hvis man så ikke brænder det sukker af, i en eller anden form for energiudfoldelse, sætter det sig som fedt.

Og når jeg nu kommer ind på fedt, hvad så med kød over en vis fedtprocent, skal der så også et advarselskilt på det? Hvad med sukkerholdig sodavand, slik m.v. - alt hvad vi omgiver os af, er på en eller anden måde usundt. Men det er lovligt i handel, og når det er det, må det også være lovligt at reklamere for det!

Lidt for meget EU til tider
Lotto!

Skal tipstjenesten så også klister en advarsel på lottokuponerne om, at spil kan udvikle ludomani?


EU passer på os?

Endnu et eksempel EU's formynderi!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar