lørdag den 3. maj 2014

Trolling Master Bornholm, 3. dag

Der blev landet pæne store laks i går
Rygterne i forgår holdt altså ikke helt stik, - med hensyn til størrelse af fangsten, for der landede en laks på hele 18.085 kg, som var nogle gram over førstedagens største laks.

De to største laks i går, kunne dog ikke hamle op med gårdagens fangst, men forskellen mellem første og anden pladsen var på omkring de 125 gram, så forskellen på de to pladser ligger på noget, der ligner brevvægtniveau.


Mange tilskuere

I de første par år, havde TV 2 deres problemer med at få værftshallen fyldt om med tilskuere, så det lignede en interesse for arrangementet på TV-skærmen i de mange små hjem. Det problem er overstået forlængst - skal jeg hilse og sige.


Min ER altså større end din - og det kan de få timer til at gå med.
Så i går aftes, da jeg ville være med under TV-vejningen, var værftshallen så fyldt med mennesker, at det var umuligt at komme helt op til scenen, så derfor gik jeg udenfor, hvor der var placeret en storskærm.

Nu gik TV-værten også en tur udenfor (med kamera) engang i mellem, så man kunne sagtens følge slagets gang,  - dog havde jeg problemer med at få taget billeder af fiskerne med deres store laks.

Men da hele TV-transmissionen var overstået, og folk strømmede ud af hallen, gik jeg ind igen - for at tage mine billeder.
Dagens bedste båd tilhørte Norge - til stor jubel for nordmændene


Mange laks i går

I går blev der landet 557 laks i Tejn, hvilket er ret godt, men i dag, på konkurrencens sidste dag, starter bådene klokken 06:00 - en time før en de plejer.

Nordmændene var ikke så langt fremme i går, dog havde de dagens bedste båd, hvilket udløste det kendte norske brøl i hallen.


Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar