lørdag den 14. juni 2014

En dag på Folkemødet

Domen blev færdig - men det holdt hårdt
I går var vi alle en tur på Folkemødet, Birthe, Bill og jeg, og jeg skal lige love for, at Folkemødet er blevet populært - hvis ikke det var det i forvejen!


Sommerhusegrunde til salg

Vi parkerede på det store jordstykke, lige uden for Allinge - et jordstykke, som forøvrigt ejes af Palle Kejlstrup. Pågældende jordstykke (det halve) er blevet godkendt til sommerhusudstykning, hvilket man også kunne læse på det opsatte skilt på parkeringsområdet. Så det areal kan nok ikke anvendes til parkering til næste år!

Clement Kjersgaard
Jeg var lidt spændt på, om Domen var helt færdig, da der havde været regnvejr op til åbningen, men hele området stod færdigt, så jeg var også spændt på, at se det færdige arbejde - indvendigt.

Det første vi fik øje på inde i Domen var Clement Kjersgaard - han lignede én, der havde haft en hård nat, men han var igang med dagens arbejde. Nu var vi ankommet så tidligt, at det var morgenmaden, der var det mest dominerende mellem domens gæster.

Udenfor var terrassen også blevet færdig - samt et et nyt udendørs TV-studie. Flot.

Skoleskibet Georg Stage







Skoleskibet

Udenfor Allinge lå Skoleskibet "Georg Stage" for anker. Nu har jeg et eller andet med skibe - og især sejlskibe, så jeg indrømmer, at jeg tog en del billeder af det smukke skib.

Rundt omkring på Folkemødet kunne vi se flere af skoleskibets besætning følge med i de mange tilbud som Folkemødet er bygget op om.


Martin Lidegaard (R)



Mange kendte til mødet

Inden vi var ankommet til cirkuspladsen, var vi rent ind i flere kendte politikere. Jeg fik kort hilst på Mette Frederiksen (S), som jeg har skrevet om flere gange her på bloggen. Dog er hun den eneste politiker, som aldrig gider svare på en henvendelse.

Også udenrigsminister, Martin Lidegaard (R), var aktiv i havneområdet, da han var igang med en TV-udsendelse, og ikke langt derfra, kunne vi se Pia Olsen Dyhr (SF) i samtale med nogle journalister.

Adam Price og Søren Pind på slap line i Allinge




Overfor Cirkuspladsen havde Adam Price og Søren Pind gang i et fælles show til stor morskab for de mange tilskuere i teltet - men også mange udenfor teltet. Adam Price foreslog, at starte med en fælles morgensang, hvor Søren Pind kvitterede med, at synge "I østen stiger solen op" - helt solo.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar