fredag den 6. juni 2014

En lille uge til Folkemødet

Travlhed på Domen
I går, en uge før Folkemødet åbner, var vi lige en tur omkring Cirkuspladsen i Allinge, stedet hvor Folkemødets centrum er placeret.

Overalt i Allinge er travle mennesker i færd med at rejse telte til alle de stande, der er tilmeldt Folkemødet - og det er mange. Jeg har fået det indtryk, at bare der er en lille smule græs til overs et sted i Allinge, hvor det kan lade sig gøre at sætte en pløk i jorden, vil der med garanti blive rejst et telt.


Domen i Allinge

Lige nu, er det lidt svært at se, at Domen, som er bygget helt om i år, kan nå at blive færdig til tiden. Nu har jeg, i andre arrangementers deadline, udtrykt min bekymring for, om alt nu også kan nå at blive færdigt til tiden - og hver gang har de nået det, så det gør de sikkert også her, men tidsskemaet ser noget stramt ud!

 Domen skal står færdig den 12. juni - om ganske få dage
Dog kan jeg ikke sige mig helt fri fra, at jeg glæder mig til at se Domen, når den står klar, for den bliver helt sikker et tilløbsstykke på denne store folkefest i Allinge.

Sidste år, i den gamle og meget mere primitive Dome, kunne vi opleve spændende diskussioner mellem bl.a. Henrik Sass Larsen (S) og Claus Hjort Frederiksen (V), som har for vane at stille op som "makkere" i både TV og på folkemøder, så der er altid garanti for underholdningen - og så bliver man hver gang lidt klogere af oplevelsen.


Der mangler stadig en hel del elementer før Domen er endelig på plads, men den bliver helt sikkert en oplevelse.

Endnu er der kun få telte, men om et par dage er det hele fyldt op

Cirkuspladsen tager form

På Cirkuspladsen er der optegninger til de mange telte, som vi kender fra de øvrigt folkemøder her på Bornholm. Også den store scene er under opbygning, så det varer sikkert ikke længe, før vi kan se alle telte blive fyldt op, med de budskaber de hver især har til de mange gæster.
Endnu er der fred og ro på den lille havn

Længere nede mod den lille havn, er der endnu ikke gjort noget, men det varer heller ikke længe, før det er fyldt op med telte og meget travle mennesker.


Domen set fra bagsiden. Også her er der noget at se frem til
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar