mandag den 14. juli 2014

Bjarne Riis og Tour de France

I år er der kun 3 danske cykelryttere med i Tour de France, og selv om mange stadig render rundt med den opfattelse, at Tinkoff Saxo Bank er et dansk cykelhold, så må jeg lige præcisere holdets nationalitet - og det er russisk. Derfor er min interesse for holdet ikke større end de andre hold, hvor der er danske ryttere på, og det på trods af, at Michael Mørkøv er en tidligere Lyngby rytter.


Alberto Contador kører kun efter samlede 1. pladser
Alberto Contador

Forleden kunne vi se Alberto Contador (Tinkoff Saxo Bank) blive ladt helt alene tilbage i føregruppen, hvorefter Bjarne Riis forklarede journalisterne, at det var helt efter planen.

Michael Rasmussen, fra holdet Christina Watches - KUMA, kvitterede udtalelsen med at sige, at hvis planen gik ud på, at fortælle de øvrige hold, at Contador havde et svagt hold, så var planen lykkedes til fulde.

Igen i går kunne Bjarne Riis så forklare (gab) den undrende verdenspresse, at holdet kørte helt efter planen, selv om de ikke kom tættere på den gule trøje, men at touren først lige var begyndt - og så noget med de ventende bjerge. Jeg mindes noget fra den samme sang af Bjarne Riis fra sidste års tour?

Okay, jeg vil medgive Bjarne Riis i, at touren er lang endnu, og meget kan ske, men hvis Alberto Contador står som nummer fire, når de når Paris - og Bjarne Riis stadig påstår, at de har fulgt planen, så tror jeg på en udskiftning af Bjarne Riis. Men hvis Alberto Contador står som vinder i Paris, så æder jeg hele dette indlæg i mig igen.

Etapen i dag er skræddersyet til et stort angreb på den gule trøje, så det bør indgå i Bjarne Riis' planer, for det ligger helt klart, at for Oleg Tinkov (teamejer af Tinkoff-Saxo Bank) og Alberto Contador gælder der kun ét - og det er en toursejr.

Foto: fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar