mandag den 7. juli 2014

På fototur

Denne vindspiral kan købes i "Kræmmerhuset"
En del af mine læsere har sikkert opdaget, at jeg tager en del billeder. Ikke alle billeder er lige gode, da de hver især har en historie at opfylde.

Aktuelle billeder, fra en given situation, er altid et "her og nu" billede, der som regel er taget med mit Canon G9 kamera, - et kamera jeg næsten altid har med mig, da jeg aldrig kan vide, hvad jeg kommer ud for.

En blå lampe med blå baggrund.
Et godt motiv














Indrømmet, jeg har en svaghed for planter som motiv


En fototur

Når jeg tager på fototur, så går jeg målrettet efter hvad jeg ser som et motiv, og det er meget sjældent er motiv af større landskaber, men som regel en detalje i naturen, -og her anvender jeg næsten altid mit prof kamera, et Canon 50D.

Dette gør, at mit fokus går ned på enkelte planter, dyr eller f.eks. som lampen oven over. Men det kan også "gå ud over" en persons udtryk i en given situation, hvis det kan lykkes mig at fastholde en sådan.
Denne træstub har sit helt eget særpræg
- og en smuk blomst fanger mig altid













Naturen er smuk - og helt uden menneskelig indblanding


Jeg kunne sagtens tage en del billeder af velfriesrede blomsterbede, men de kan aldrig erstatte naturens helt eget blomsterbed. Det er bl.a. sådanne motiver jeg går efter.

Tag denne detalje fra naturens hånd











Foto: Erik krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar