søndag den 10. august 2014

Går vore forskningsmidler til lægefrås?

Jeg har efterhånden stillet det spørgsmål nogle gange her på bloggen, om hvad vore skattemidler går til, da det efterhånden godt kan blive et rigtig godt spørgsmål, idet samfundet ikke engang har råd til, at tage sig af de/os ældre. Men når jeg læser dagens udgave om, hvad midlerne til forskning går til, kaster det lidt lys over, hvor vor skattebetaling bliver af?

Læger på Rigshospitalets Hjertecenter er især dem, der har haft deres helt private sugerør nede i kassen med forskningsmidlerne, hvis oplysningerne i pressen stå til troende.

I Region Hovedstaden kan forskningmidlerne være anvendt til indkøb af IT-udstyr, men også dyre rejser og ditto middage er på listen - og for det ikke skal være løgn, så figurerer udgifter til honorarer til ægtefæller og børn?!? Men også andre specificerede private formål, er på listen over forbrug af omtalte midler. 
Det er sgu ikke mangel på fantasi, når læger rager til sig. Den ros skal de alligevel have!

Denne trafik bliver også kaldt for "uregelmæssigheder i brug af forskningsmidler". Det vil forbavse mig meget, hvis ikke sagen ender i en eller anden form for "kattelem" for lægerne, så de bliver "straffet" med en såkaldt næse for disse "uregelmæssigheder" - måske oven i købet med et "fy", men så sker der sikkert ikke ret meget mere i den sag. Vi taler jo om læger - trods alt!

Jeg vil tillade mig, at være lidt mere direkte i min anklage mod de involverede læger:

Det er tyveri, og skal behandles som sådan. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar