mandag den 4. august 2014

Ældre skal passes af deres pårørende

Bedsteforældre skal passe børnebørnene

For blot nogle dage siden læste jeg, at nu måtte bedsteforældrene træde til, for at passe børnebørnene, for forældrene havde for meget at se til - og det var altid den kvindelige part, der skulle tage barnets første sygedag!?!

I vor tid, som nybagte forældre, havde vi længere arbejdstid end i dag, kortere ferie, barsel?!? og der var ikke noget der hed "barnets første sygedag", som vi bare kunne tage fri på. Nu er det ikke det jeg skal skrive om i dag - men om plejning af vore ældre, som jeg aldersmæssigt er en del af. Dog har jeg stadig et helbred, hvor jeg kan klare mig selv uden pleje, men det er der mange andre, der ikke kan!


Pårørende skal passe deres ældre

I dag kan jeg så læse, at vore pårørende nu skal tage sig af os ældre. Det er sgu lige til at blive skizofren over. Først skal vi træde til for at passe vore børnebørn, og nu skal vore pårørende (vore børn) passe og pleje os. Hvor bliver vore meget dyre skattebetaling af? Er vore politikere da helt håbløse?

Staten har spildt masser af milliarder bl.a. på IC4 toge, forfejlede IT-projekter (også i milliardklassen), integration af indvandrere (en del fører deres helt eget parrallesamfund i dag), nye broprojekter og meget andet. Er det her vor skattebetaling havner - i kloarken?


Flytte efter arbejde

I de seneste år har arbejdssøgende måtte flytte, - hvor der nu var brug for deres arbejdskraft, ellers blev der lukket for understøttelsen. Så skiftende regeringer har deres andel i, at mange familier er blevet spredt ud over hele landet. Det gør det så lidt umuligt for de ældre at passe børnebørn, og på samme måde for ældre, at blive passet af deres pårørende.

Der er råd til nye bycykler i København - men ikke til ældrepleje
Hvilken planet befinder vore politikere sig på?

Nye bycykler i København

Den 28. juli kunne jeg skrive om, at nu var der helt nye eldrevne bycykler på vej til københavnerne - til en pris på 46.000,- kroner stykket. Jeg skrev i samme forbindelse om, hvor meget der var taget fra ældrekontoen for at dette projekt kunne realiseres?

Vi har ikke været for heldige med de politikere, der bare formøbler vore skattekroner væk.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar