torsdag den 7. august 2014

Svar fra Winni Grosbøll

For en måned siden skrev jeg til kommunerne i Nyborg og her på Bornholm, om det forslag jeg fik fra en af mine vennet i det østjyske - vedrørende en ny og anden trafikforbindelse til Bornholm. http://pensionistpaabornholm.blogspot.dk/2014/07/ny-trafikrute-til-bornholm.html

Winni Grosbøll (S), borgmester på Bornholm
Flere syntes det var et spændende forslag, derfor satte jeg det på bloggen - samt håbede jeg på, at kunne få en tilbagemelding fra de to nævnte kommuner.

Det viste sig at være for stort et håb, for borgmesteren her på Bornholm skriver om travlhed, samt "ferieramt", hvordan jeg så skal tolke den skrivemåde for "ferieramt". Alt i alt læser jeg det som, at det gider borgmesteren ikke tage sig af. Okay, det er da også en holdning.


Kommentar til forslaget

Min egen kommentar til forslaget er, at det nok bliver for lang en sejlads, da langt de fleste foretrækker at køre på landets motorveje, da det forkorter rejsetiden en hel del. Jeg har lige været i Sønderjylland, hvor vi tog over Køge på udvejen. En sejltur på 5½ time.

Tager vi Ystadturen, er sejlturet 1 time og 20 min, samt vil køreturen fra Ystad til Køge tage ca. den samme tid, altså en transport fra Rønne til Køge over Ystad på 2 timer og 40 min - sat op imod 5½ time. Den er svær at hamle op imod - og i forslaget er Nyborg udgangspunktet, med øje for de tyske turister. Men for os der bruger "Færgen" jævnligt, tror jeg ikke på forslaget vil virke som et hit. Noget i den retning kunne Winni Grosbøll have svaret.

- indrømmet, vi tog hjem over Ystad.


Navnet "Krog"

Nu ved jeg fra mit stjernetegn, at jeg er lidt nærtagen, så det er nok det, der gør sig gældende, når jeg kommenterer en lektors måde at stave mit navn på - for noget kunne tyde på, at Winni Grosbøll ikke har læst hele min mail, da jeg har underskrevet mig med "Erik Krog" - altså Krog uden et "h".


Svaret fra borgmesteren

Kære Erik Krogh

Tak for din mail.
Beklager at det sene svar, men vi har været lidt "ferieramt"
Jeg har desværre rigtigt mange opgaver liggende på skrivebordet, og har derfor ikke mulighed for, at bidrage til blogindlægget


Venlig hilsen




Winni Grosbøll
Borgmester

Ullasvej 23
3700 Rønne
http://emailsignature.brk.dk/brk.gif

www.brk.dk


Bornholms Regionskommune 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar