torsdag den 21. august 2014

Tvinges væk fra Bornholm

Forældre til et autistisk barn fortæller i TV 2 Bornholm, at de er nødt til at forlade Bornholm, da de ikke kan få den nødvendige hjælp til deres barn i skolen. Her i landet har vi vedtaget, at et autistisk barn skal gå i samme skole som alle andre børn, der ikke har de samme behov, uden at give lærerne den nødvendige uddannelse.


Er Bornholm handicapfjendtlig? 

Den holdning til de autistiske børn forstår jeg slet ikke! Jeg kan sagtens sætte mig ind i forældrenes situation, som kun vil deres barn det bedste. Bare sørgeligt, at Bornholm ikke kan tilbyde det, som barnet helt klart har behov for.

Med Bornholms Regionskommunens indstilling, gavner det heller ikke til en forøgelse af befolkningstallet på øen. Jeg kan godt forestille mig, at endnu flere vil forlade Bornholm på den konto.

For et stykke tid siden, udgav jeg et indlæg her på bloggen om handicapfjendtlige kommuner, (følg linket) http://pensionistpaabornholm.blogspot.dk/2014/04/handicapfjendtlige-kommuner.html  og med den udmelding, fra det aktuelle ægtepar om fraflytning fra Bornholm, kommer Bornholm nu med på den liste - desværre!

1 kommentar:

  1. Mange børn m. autisme kan med succes inkluderes i skolen, men det er svært at vide før man har prøvet det, har selv et, men det kommer an på graden af handicappet samt om det er diagnosen der styrer livet eller omvendt.

    SvarSlet