fredag den 10. oktober 2014

Kyllingens cykelhold under afvikling?

Michael Rasmussen
Et af de helt store samtaleemner indenfor dansk cykelsport i disse dage, er en eventuel lukning af Michael Rasmussens cykelhold, Christina Eatches-Kuma.


Jesper Worre

Der er i hvert fald én i dansk cykelsport, der lige for tiden går og håber i sit stille sind, at historien er sand - mener jeg! Jeg tænker selvfølgelig på Jesper Worre, som jeg ikke tror er at tælle i Michael Rasmussens vennekreds - og sikkert aldrig kommer til det.


Claus Hembo

Christina Eatches-Kuma's "bagmand", Claus Hembo, er - ifølge den danske verdenspresse - på vej ud af cykelsporten, da han, stadig ifølge af pressen, er på vej til en storsatsning i dansk kvindehåndbold. Lige her mangler vi en forklaring, hvis historien altså er sand?


Michael Rasmussen i Tour de France
Michael Rasmussen

De næste par dage vil helt sikker kaste et lys over, hvad der er op og ned i sagen, men jeg mener, at det vil være et stort tab for dansk cykelsport, hvis vi mister dette cykelhold.

Redningen af cykelholdet kunne så være, at en god sponsor eller to melder sig på banen. I modsat fald, tror jeg ikke på, at vi ser ret meget mere til Michael Rasmussen i cykelsporten. Og Michaels dopingindrømmelser har nok ikke gjort det nemmere for ham, da sagen endnu ikke er afsluttet med Anti Doping Danmark, en sag, der godt kan trække dybe spor i cykelsporten! Måske er den endda årsagen til cykelholdets afvikling?

Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar