lørdag den 25. oktober 2014

Tyrkisk domstol skyld i løsladelsen?

Lars Hedegaard på Folkemødet d. 14/6-2014
Efter forlydende, har den tyrkiske regering ikke noget at gøre med den eftersøgte danske statsborgers løsladelse, i sagen om attentatet mod Lars Hedegaard fra trykkefrihedselskabet, - siger den tyrkiske regering!

Som jeg opfatter det, så giver den tyrkiske regering en dommer skylden for løsladelsen!

Nu er der ingen, der skal bilde mig ind, at den pågældende dommer ikke var bekendt med, at der var et udleveringskrav fra Danmark på den danske statsborger!

Altså kan en dommer, ikke af egen vurdering, løslade en sådan fange - mener jeg, selv om jeg har meget lidt kendskab til tyrkisk retssystem på det område.


Ministeransvar

Derfor må der være en ministeransvarlig, der har truffet denne afgørelse, alt andet lyder usandsynligt. Efter denne handling, tror jeg, at der er meget lange udsigter til Tyrkiet kan optages i EU, da de  har en helt anden "kultur" på det retslige område, end det der er gældende i EU.

Måske er det helt almindeligt praksis i den del af verden, at man bare tørrer sådan en sag af på det underliggende trin i systemet, for det er til syvende og sidst den tyrkiske regering, der har ansvaret i denne sag!


Sidste i sagen

Nu er "aben" sendt videre til det danske politi. Politiet beskyldes for politisjusk - hævder den mistænkte danske statsborgers advokat - ifølge det dansk-tyrkiske medie "Haber"! Det danske politi skulle givetvis have sendt utilstrækkelige og direkte forkerte oplysninger til de tyrkiske myndigheder.

Jeg er spændt på, hvad det næste tyrkerne forsøger at bilde os ind, for der er godt nok travlhed ved håndvasken i Tyrkiet!

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar