søndag den 30. november 2014

Er Danmark til grin?

Jeg er af den mening, at man altid skal være kritisk overfor det politiske parti man stemmer på, og ikke hovedløst giver dem ret i alt - og derved forsvare ligegyldigt hvad partitoppen finder på. Det burde være logik for perlehøns!

Derfor har jeg også stor respekt for socialdemokraten, Jan Johansen, som for ikke så længe siden stemte imod sine partikammerater. Dermed mistede Jan Johansen en del udvalgsposter. Men han kunne se sig selv i spejlet hver morgen!


Politik er holdninger

Egentlig gjorde Jan Johansen ikke andet, end det han havde skrevet under på, da han blev medlem af Folketinget - at stemme efter sin overbevisning. Det kan udmærket være, at jeg og Jan Johansens holdninger ikke er ens, men jeg vil til enhver tid kæmpe for, at manden kan have sin egen mening. Men, at han nu bliver "kanøflet" af sin egen socialdemokratiske gruppe viser, at de ikke accepterer hans overbevisning/holdninger!

Jeg ville ønske, at der var flere af Jan Johansens slags i Folketinget!


Er Danmark til grin?

Og hvor vil jeg så hen med overskriften til dette indlæg - sammen med min historie om Jan Johansen? Joh, når jeg læser om de 28 hjemvendte Syrien-krigere, som samtidig med deres virke i Syrien, har modtaget dagpenge eller kontanthjælp i Danmark, så hopper kæden helt af!

Når vi så efterfølgende kan læse, at vi også giver disse krigere uddannelse ved hjemkomsten, bliver det helt galt. Samtidig sender vi F-16 fly til de krigshærgede områder for at nedkæmpe IS, der er den organisation, som de danske Syrien-krigere støtter - og hvor vi i samme åndedrag huser flygtninge, der er flygtet på grund af IS og Syrien-krigernes hærgen, så er der ikke noget, der hænger sammen længere!

Selv Justitsminister, Mette Frederiksen (S), siger lige ud - at Danmark er til grin. Jeg er helt enig (igen). Og forøvrigt forstår mange af vore allierede heller ikke Danmark.

Der må være en del i Folketinget, på tværs af deres partis holdninger, der også kan se dette paradoks. Derfor efterlyser jeg folketingsmedlemmer med mod, der ligesom Jan Johansen (jeg kender ikke Jan Johansens holdning i denne sag, hvilket også er underordnet), som kan tage et personligt standpunkt. Vi må, en gang for alle, få den trafik til Syrien gjort ulovlig, da det kan sidestilles med landsfjendtligt virksomhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar