torsdag den 20. november 2014

Kendt blogger stopper

Det er altså ikke mig der stopper (jeg er jo heller ikke nogen "kendt blogger"). Men altså - B.T. har en større artikel om bloggeren, Johnny Larsen, måske bedre kendt under 'Rapport fra en syg stodder' på Avisen.dk, der stopper med at "genere" vore folkevalgte m.v.


Sidste indlæg

Johnny Larsens sidste indlæg hedder kort og godt "Farvel og tak". Johnny Larsen er bare 62 år, og har 2 år på bagen som blogger. Jeg er 70 år og har 3 år som blogger - men Johnny Larsen er også i en anden kategori end jeg er. Johnny Larsen er tidligere havnearbejder, men uddannet journalist. Han har fungeret som talerør for syge og udsatte i det danske samfund - skriver B.T.

To bloggere

Ligesom jeg, har Johnny taget kampen op mod politikere, som vi begge mener løber fra deres ansvar ved bl.a. at undlade at svare på spørgsmål, uretfærdigheder, skifte holdning i vadestedet, eller når politikerne helt "glemmer" hvilke løfter de blev valgt på - en sygdom, som den nuværende regering har haft lige siden de tiltrådte.

Noget som adskiller min og Johnny Larsens blog, er bl.a. vort sprogbrug. Johnny Larsen har kaldt politikerne Joachim B. Olsen (LA) og Mette Frederiksen (S) for henholdsvis "Brølabe" og "Neoliberalist med et iskoldt hjerte", hvilket jeg nok ikke ville skrive, selv om jeg godt kan tilslutte mig de udtalelser. Det er naturligvis helt op til den enkelte, hvilken etiket man vælger at sætte på sine "udvalgte". Jeg har også læst mig til, at Joachim B. Olsen er ked af Johnny Larsen stopper som blogger, da bloggens indlæg var med til at skabe debat. Det er helt op til den enkelte læser at tro på det.


Sygdom årsag til stop

Årsagen til Johnny Larsen stopper er, at han er blevet for syg, så derfor kan han ikke længere holde til at debattere med politikerne, som han bl.a. har gjort på TV. Jeg beklager ligeledes Johnny Larsens afgang som blogger, for vi er ikke for mange i den aldersklasse, der tager et slagsmål med vore folkevalgte.

Som skrevet, er jeg slet ikke i samme kategori som Johnny Larsen, da jeg har valgt at skrive langt mere bredt, samt har jeg en svaghed for fotografering, som jeg giver en stor plads på min blog. Jeg mener også, at det kan blive for ensidigt kun at skrive om politikere, selv om de giver os masser af stof til bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar